MODUŁ „MENTOR PRACTITIONER” OBEJMUJE
- część teoretyczną – warsztatową (65 godzin);
- część praktyczną (sesje mentoringowe – 60 godzin);
- refleksję (40 godzin);
- planowanie (5 godzin);
- sesje superwizyjne – 3 indywidualne i 2 grupowe.
Czyli w sumie 170 akredytowanych godzin szkoleniowych.
Po ukończeniu programu Mentor Practitioner uczestnik będzie umiał / wiedział / potrafił / rozumiał:
- jakie cele można realizować w procesie mentoringowym
- jakie są zasady procesu mentoringowego i jak stosuje się pytania otwarte
- w jaki sposób diagnozować potrzeby klienta
- jak określić granicę swojej kompetencji i odpowiedzialności
- jak ustalić ramy procesu oraz mierniki jego sukcesu
- jakie są podstawowe narzędzia diagnostyczne pomocne w procesie mentoringowym
- jakie są zasady pracy nad celem mentee
- elementy komunikacji pozawerbalnej
- znaczenie i definiowanie punktu odniesienia w procesie mentoringowym
- podstawowe techniki wspomagające autodiagnostykę
- swobodne korzystanie z podstawowych technik kalibrujących cel
- zrozumienie różnic pomiędzy celem a strategią
- zdobycie umiejętności właściwego formułowania i przekazywania feedbacku
- fizjologiczne uwarunkowania człowieka w procesie zmiany
- jak przygotowywać i towarzyszyć mentee w zmianie
- jak zdefiniować bariery w zmianie
- kiedy i jak stosować techniki coachingowe w procesie mentoringowym.
Obecnie otwarte szkolenia MENTOR Practitioner prowadzi Szkołą Mentorów Biznesu Fundacji Liderek Biznesu Szkoła Mentorów Biznesu FLB