KOMUNIKACJA W NEGOCJACJACH warsztat zaawansowany

Idea

Komunikacja i negocjacje są ze sobą nieodłącznie powiązane. Negocjacje najczęściej kojarzą się ze: stawianiem warunków, wyznaczaniem granic, potyczką słowną, byciem „twardym” lub ustępowaniem. Na warsztacie pokazujemy, że komunikacja w negocjacjach zaczyna się znacznie wcześniej niż przy stole negocjacyjnym. Wychodzimy z założenia, że od tego jaki jest charakter komunikacji zależy przebieg negocjacji. Nie masz bezpośredniego wpływu na to, w jaki sposób komunikuje się twój adwersarz. Jednak wiedza o tym w jaki sposób komunikować się skutecznie będzie miała wpływ na klimat negocjacji i ich efekt.   Komunikacja w negocjacjach to wymiana informacji. Każda z nich jest istotna.

Czy zadawałeś sobie pytanie:

  • Co oznacza przesuwanie ustalonych godzin spotkania (zarówno z twojej jak i z drugiej strony)?
  • O czym świadczy to, że na spotkaniu pojawiły się inne osoby niż to było uzgodnione?
  • Kiedy poruszyć kwestie finansowe?
  • Co tak naprawdę negocjuje klient, mówiąc, że kwestie finansowe są wtórne?
  • Gdzie lepiej umówić spotkanie: u siebie czy u klienta czy może na neutralnym terytorium?
  • Kto ma rzeczywisty wpływ na to, gdzie odbędzie się spotkanie?
  • Jakie informacje przekazać teraz a jakie później?

To tylko niektóre z pytań, które będziesz sobie zadawał podczas rzeczywistych negocjacji. W naszym podejściu wychodzimy z założenia, że strony potrzebują siebie nawzajem, a w sztuce negocjacji kluczowe jest wzajemne zrozumienie i poszukiwanie wspólnoty interesów. Na warsztacie dowiesz się co składa się na całość procesu komunikacji w negocjacjach i w jaki sposób możesz nim zarządzać, by wynegocjowana umowa była oparta na realnych potrzebach o możliwościach stron. Negocjacje, w których gra toczy się o istotne interesy stron, często uaktywnia emocje. Jako negocjator zapewne doświadczałeś: niepokoju, obaw, poczucia zagrożenia, złości czy niepewności. To samo dotyczy drugiej strony. Komunikowanie emocji stanowi istotną informację o tobie i twoim adwersarzu.  To jakie sygnały wysyłasz będzie wywierało wpływ na przebieg negocjacji.  Na warsztacie dowiesz się w jaki sposób możesz przełożyć emocje na konstruktywny komunikat i jak radzić sobie z trudnymi emocjami drugiej strony.

 

W trakcie warsztatu:

  • Poszerzysz wiedzę o całości procesu komunikacyjnego w negocjacjach (poziomy, etapy, komunikaty jawne i ukryte)
  • Poznasz strategie komunikacyjne działające na rzecz konstruktywnej umowy i te, które jej przeszkadzają (co komunikować, w jaki sposób, komu, na jakim etapie)
  • Dowiesz się jak rozmawiać z „trudnym” przeciwnikiem: zdefiniujesz kim jest dla ciebie „trudny” rozmówca i wypracujesz strategie komunikowania się z nim
  • Zdefiniujesz swój styl komunikowania w negocjacjach – jego mocne i słabe strony
  • Poszerzysz wiedzę o tym w jaki sposób zapobiegać niekonstruktywnym konfliktom negocjacyjnym i jak się komunikować, gdy jednak powstaną.