ZARZĄDZANIE KOMUNIKACJĄ W ZESPOLE I FIRMIE warsztat zaawansowany
Idea
Styl i strategia komunikowania się w firmie jest istotnym narzędziem wspierającym pozyskiwanie klientów i realizację celów firmy. Komunikacja to podstawowe źródło wymiany informacji. Choć zdanie brzmi jak truizm, to jednak niewiele osób zadaje sobie pytanie:
- W jaki sposób zachodzi proces wymiany istotnych informacji w moim zespole?
- Jakie są zasady przekazu informacji między działami?
- W jaki sposób komunikacja między działami wpływa na realizację umów?
- W jaki sposób komunikacja w firmie wpływa na zadowolenie klientów?
Badania pokazują dużą różnorodność reguł komunikacyjnych funkcjonujących w firmach. Dowiadujemy się z nich również o barierach w przepływie informacji. Barierach na tyle istotnych, że:
- stają się źródłem opóźnień w realizacji kontraktów
- uniemożliwiają realizację umów
- stają przyczyną rezygnacji klientów ze współpracy
- wpływają negatywnie na wizerunek firmy.
Z tego powodu zarządzanie komunikacją traktujemy jako istotną kompetencję: szefa zespołu, kierownika działu, prezesa firmy czy lidera projektu. Zależność między sposobem zarządzania komunikacją w firmie (zespole) a jej wpływem na finanse i zysk firmy nie jest wprost widoczna. Jednak efektywne zarządzanie komunikacją przekłada się na większe zaangażowanie pracowników w realizację zadań i ich większą satysfakcję z pracy, a tym samym na poczucie przynależności do firmy i lojalność wobec niej. Efekty są widoczne w wynikach finansowych oraz parametrach zatrudnienia jak np. w niższej fluktuacji pracowników.
Korzyści z warsztatu dla firmy/zespołu:
- stworzenie sprawnie funkcjonującego zespołu, który stanie się siłą napędową dla całej organizacji
- usprawnienie komunikacji między zespołami a w efekcie większa spójność całej firmy
- zwiększenie poczucia przynależności i lojalności w firmie
- usprawnienie procesu decyzyjnego na poziomie zespołów i całej firmy
- „profilaktyka” konfliktów wewnątrz zespołu i efektywne zarządzanie konfliktami
- budowanie atmosfery zaufania i otwartości w firmie
W trakcie warsztatu:
- Poszerzysz wiedzę odnośnie zasad efektywnego zarządzania komunikacją w firmie (zespole)
- Zanalizujesz i zdiagnozujesz zasady komunikacji istniejące w twojej firmie (zespole)
- Zdefiniujesz istniejące bariery komunikacyjne
- Dokonasz analizy wpływu istniejących barier na realizację celów firmy (zespołu)
- Wypracujesz praktyczne rozwiązania dla istniejących barier w komunikacji: „Mosty zamiast murów”.
- Zdefiniujesz własne kompetencje w zakresie zarządzania komunikacją
- Wypracujesz indywidualną ścieżkę wprowadzania zmian w tym obszarze.