PRAWA I OBOWIĄZKI LIDERA PROJEKTU warsztat zaawansowany
Idea
Warsztat adresujemy do osób, które stają przed zadaniem poprowadzenia projektu. Bycie liderem projektu niesie za sobą wiele konkretnych wymagań. Wybór i zaangażowanie osób, podział odpowiedzialności, egzekwowanie delegowanych prac, rozwiązywanie sytuacji konfliktowych – to tylko niektóre z nich. Jednak nie zawsze (w ramach firmy czy zespołu) prawa i obowiązki lidera są jasno nazwane. Jest wiele projektów, które toczą się niejako „same”. Nie jest w nich do końca jasne kto jest liderem i jakie zakresy odpowiedzialności mają poszczególne osoby. Rodzi to szereg nieporozumień i konfliktów interpersonalnych. Może być również źródłem niezadowolenia klienta, który zlecił dany projekt.
- Czy wiesz jakie umocowania posiadasz jako lider projektu?
- Co liczy się bardziej: cel czy ludzie?
- W jaki sposób przygotowujesz się do realizacji projektu?
- Czy w ogóle się przygotowujesz?
- W jaki sposób zarządzasz sytuacjami, w których terminy realizacji zadań w projekcie nie są dotrzymywane?
- Czy wiesz co powinieneś, a czego nie musisz?
Pytań, które powinieneś zadać sobie przed podjęciem się realizacji projektu jest znacznie więcej. Każdy projekt wymaga planowego i świadomego zajęcia się nim.
W trakcie warsztatu poszerzysz swoją wiedzę o:
- znaczenie roli lidera projektu
- obszarach jego odpowiedzialności
- efektywnym delegowaniu zadań
- przypisywaniu odpowiedzialności za realizację celów
- tym jak motywować i angażować innych w realizację celów projektu
- tym w jaki sposób efektywnie egzekwować realizację wyznaczonych zadań
- najczęściej popełnianych błędach w realizacji projektu
Warsztat zawiera w sobie informacje o teoretycznych modelach zarządzania projektem jak i praktyczne ćwiczenia wspierające doskonalenie kompetencji lidera projektu.